Angielski 25.01.128.01.16 by Małgorzata Lewkowska
Grupa tygryski:
gry i zabawy językowe, zabawa z postaciami z bajek: „knock knock what’s in the box?”. Czytanie „Little Red Hood„. Trenujemy piosenkę na dzień Babci i dziadka: „Red, Yellow, Blue- I love you”, przygotowujemy „cards” dla dziadków w języku angielskim.
Grupa Puchatki:
piosenka” Teddy Bear„, czytanie „Rabbit and the Carrot”, zabawy słuchowo-ruchowe z kolorami: „One little finger”, „stand up, turn around, sit down”.
Język angielski 18.01,16-22.01.16 by Małgorzata Lewkowska
Grupa Tygryski:
A week full of stories/ Tydzień pełen bajek:
Poniedziałek: ‚The little mermaid’ ( słownictwo związane z morzem i rybami),
Wtorek: ‚Peter Pan’ (słownictwo związane z zabawkami),
Środa: ‚The Beauty and the Beast’ ( słownictwo związane z zabawkami i jedzeniem),
Czwartek: ‚Lilo and Stitch’ (słownictwo związane z tematyką jedzenia; powtórzenie poznanego słownictwa). Wszystkie zajęcia omawiamy na wesoło, tańcząc, śpiewając, rysując.
Grupa Puchatki:
Tematem przewodnim jest ‚My Family’. Czytamy opowiadanie o rodzinie piesków (z bajki ‚101 Dalmatynczykow’), rozumiemy kto to jest Grandma, Grandpa bo w tym tygodniu przygotowujemy sie do ich święta również po angielsku;). Bawimy sie, rysujemy i śpiewamy po angielsku.
Małgorzata Lewkowska
Grupa Tygryski:
Temat przewodni całego miesiąca i tego tygodnia: „It’s party time”; poznajemy słownictwo związane z tą tematyką: crown, King, Queen, Princess.
Czytamy bajki po angielsku: „Cinderella”.
Czytanie „The best Snowman Ever”, „Pirates”.
Śpiewamy i tańczymy do piosenki: „Snow is falling”.
Grupa Puchatki:
Tematem przewodnim miesiąca i tego tygodnia jest „Family”– rodzina, dlatego uczymy się słówek takich jak: mum, dad, sister, brother, baby, grandma, grandpa. A ponieważ jest karnawał, tańczymy i śpiewamy do piosenki „Snow is falling”, czytamy bajki po angielsku i uczymy się przez ruch i zabawę.
This week’s English by Małgorzata Lewkowska.
04.01.2016 -08.10.2016
Grupa Tygryski:
Tematyka zimowa: It’s winter Time, it’s cold, snowy, windy. Czytanie „The very hungry Caterpillar”. Czytanie, słuchanie ze zrozumieniem historyjki ” Pirates”.
Słownictwo: „Toys, I See, I want”. odgrywanie scenek w sklepie z zabawkami; „at the Toy shop”.
Grupa Puchatki:
Wprowadzenie do tematyki miesiąca: My Family. Słownictwo: „mum, dad, sister, brother.
Zabawy słuchowo ruchowe wokół tej tematyki oraz prace plastyczne „My Family” (English by Art).
1. Pacynkowy teatrzyk; przedstawienie dwujęzyczne: „Christmas is coming”.
2. Opowiadanie: „The colour spell”.
3. Pomagamy w przygotowaniu świąt: lepimy świąteczne ciasteczka: „pat a cake baker’s man”.
4. Uczymy się piosenki: „Jingle Bells”.
5. Santa Claus on the stick” – w ramach English by Art”.
Grupa Puchatki:
1. Pacynkowy teatrzyk; przedstawienie dwujęzyczne: „Christmas is coming”.
2. Opowiadanie świąteczne: „The best Snowman Ever”
3. Pomagamy w przygotowaniu świąt: lepimy świąteczne ciasteczka: „pat a cake baker’s man”.
4. Uczymy się piosenki: „Jingle Bells”
5. Rozmawiamy o świętach, szukamy Santa Claus wraz z Rudolphem poprzez zabawy słuchowo-ruchowe.
Grupa Tygryski: Temat: Christmas. Z cyklu "English by Art": praca plastyczna Snowman( ćwiczenie słownictwa: części ciała, ubrania). Santa Claus- wyjęte are you?; Mikołaju, gdzie jestes?: zabawy słuchowo - ruchowe z zadaniami w języku angielskim. Uczymy sie piosenki: Jingle Bells. Grupa Puchatki: Temat: Christmas Time. Poznajemy słownictwo świąteczne: Rudolf, snow, Snowman, Santa Claus. W ramach "English by Art"; prace plastyczne. Zabawy słuchowo-ruchowe: Idziemy na zimowy spacer: powtórzenie słownictwa : ubrania i czynności; np put on your shoes, take off your cap. Słuchanie piosenek świątecznych po angielsku.
Grupa Tygryski: "W sklepie"; I want a doll, I want a car..., Toys: zabawy i gry. Rozpoczęcie tematyki: Christmas Time. Grupa Puchatki: Gry i zabawy z tematyki: "zabawki", czytanie i odgrywanie historyjki z "Big Book" o Teddy Bear. Rozpoczęcie tematu "Christmas". Piosenki świąteczne w obu grupach i wierszyki w języku angielskim.
Grupa Puchatki: Tematem tygodnia są kolory i zabawki: "colours and Toys". Słownictwo: red, yellow, blue, green Toys, box, bubbles, dolls, teddy bear, sit down, stand up, play. Grupa Tygryski: Powtórzenie: "Clothes", "Bake a cake", "Around my Home". Wprowadzenie do tematu "Toys". Słownictwo z nowego tematu: boat, doll, game, puppet, teddy bear, train, box. I Like ...., I want.., please. (In the toy shop). W obu grupach czytanie tematycznych historii, wierszyków z : "365 stories & rhymes for Girls", oraz : "Mother Goose". W obu grupach pojawia się Rudolph the Red Nosed Reindeer, który przygotowywać będzie dzieci do Christmas.
Grupa 2 i 2,5 latki Puchatki; kolory: red, yellow, green, blue. Zabawki: doll, ball, bubbles. Słowa: play, walk. Zabawy z kolorami i zabawkami po angielsku. Grupa 3 i 4 latki Tygryski: W parku: slide, swings, tricycle, bicycle. Apartament, store, House. Wprowadzenie nowego słownictwa: W piekarni: At the baker's. Robienie ciastek na niby, wizyta w piekarni, nauka wierszyka-rymowanki: Pat-a-cake, pat-a-cake, baker's man. Bake me a cake as fast as you can. Roll it, and pat it, and mark it with A, And put it in the oven for baby and me! W obu grupach czytanie rymowanek z książki: Mother Goose by Sylvia Long's.
Grupa 3,4 latki: Rozszerzenie słownictwa związanego z ubraniami: czytanie historyjki w sklepie po angielsku, połączenie wszystkich poznanych słów w zabawę sytuacyjną: "my Day". Wprowadzenie słownictwa z zakresu: "Around this town". Słownictwo: go to bed, sleep, stand up, Sit down, Let's go for a walk, House, tree, slide, store, apartament, umbrella, it's raining, it's sunny, rainbow.
Grupa 2 latki: Wprowadzenie słownictwa związanego z ubraniami: dress, t-shirt, pants, cap, jacket. Stand up, turn around, sit dow. Dodatkowo w obu grupach czytanie historyjek i wierszy z książki po angielsku: "Mother Goose".
Grupa 2-2,5 latki: wprowadzenie ubrań: shoes, socks, pants, T-shirt, jacket. Gry i zabawy ruchowo-słuchowe. Grupa 3-4 łatki: rozszerzenie słownictwa z zakresu : ubrania. Zabawy w sklep; ćwiczenie wyrażeń: I want ... Jacket. Ćwiczenia zwrotów: teacher, Please, thank you, mąkę a circle, big, small, up, down
Grupa 3-4 latki:
Wielkie powtórzenie :
Kolory, Zwierzęta w lesie, zdrowe zachowania: wash your hands, brush your teeth, części ciała, ubrania.
Piosenki: „Old Mac Donald had a farm”,” Head, shoulders, knees and toes”, „I have a T-shirt”, gry i zabawy ruchowo-słuchowe, English by Art (angielski przez sztukę).
Grupa 2-2,5 latki:
Wielkie powtórzenie w zakresie tematyki: jesień:
Kolory, warzywa: carrot, pumpkin, tomato, owoce: banana, apple.
Dary jesieni: chestnuts.
Gry i zabawy ruchowe, prace plastyczne.
Język angielski 2 i 2,5 latki:
Kontynuacja tematu: jesień
Reagowanie na kolory i nazwy warzyw i owoców (słuchanie i zabawy ruchowe).
Zabawa: „Do pary” utrwalająca kolory i ćwicząca zdolności matematyczne. Liczenie do 2 po angielsku.
Opowieść po angielsku: „The Bugs world”.
Flowers in different colours- kwiaty w różnych kolorach- utrwalenie kolorów – zabawy.
„Zabawkowe zgadywanki”- kolory i słówko „toy”
Słownictwo w tym tygodniu:
Helo children, I’m Mrs carrot.
What’s this?- co to?
Jump through the puddle – skacz przez kałużę
Throw – rzucaj
Run – biegnij
Catch – łap
Pumpkin – dynia
Apple – jabłko
Pepper – papryka
Tomato – pomidor
Język angielski: 3-4 latki
Temat przewodni tygodnia: Ubieramy się ciepło gdy jest jesienna pogoda
Powtórzenie części ciała; „head, shoulders, knees and toes…” song, song: „Clean me”
Słownictwo: ubrania: jumper, trousers, socks, t-shirt, shoes, cap, coat, gloves, good job, try again, nice work, cold, hot.
Nauka czynności: put on your shoes, put on your jumper, put on your trousers, put on your coat, cap, gloves.
JĘZYK ANGIELSKI W TYGODNIU 29.09.15 – 02.10.2015
GRUPA 2-2,5 LATKI:
Powitania i pożegnania: hello, bye bye. Czynności w sali: jump, I’m washing my hands, yummy yummy to my tummy tummy (mniam, mniam do mego brzuszka) Kolory: red, yellow, blue Wyrazy, przedmioty: balloon, ball, dog Czytanie opowieści o Peppa Pig po angielsku z interaktywną zabawą- odnoszenie się do kolorów zabawek w sali. Słuchanie piosenki Hello – i reagowanie. Słuchanie piosenek po angielsku podczas leżakowania.
JĘZYK ANGIELSKI W TYGODNIU 29.09.15 – 02.10.2015
GRUPA TYGRYSKI:
Powitania i pożegnania: hello, bye bye. Czynności w sali: look, sit down, stand up, jump, I’m washing my hands, yummy yummy to my tummy tummy (mniam, mniam do mego brzuszka) Kolory: red, yellow, blue, black, green, Purple Wyrazy, przedmioty: balloon, yellow star, house, ball, dog Cyfry: one, two, three, four, five (1, 2, 3, 4,5) Piosenka: Red, yellow, blue – I love you —